Casa Vincente

Att spela är att vinna i vardagen

Dominion – ett snabbt spel om man kan

Tio aktionkort är på bordet, plus inkomstkort (koppar, silver och guld) samt poängkort (estate, duchy, province samt de negativa curses). Målet med spelet är att hitta en någorlunda rimlig strategi där aktionkorten hjälper varandra och inkomsten utan att segas ner av poängkorten.

Efter ett tag kommer man att se lite olika varianter på strategier när man ser vilka aktionkort som slumpats fram. Strategier som bygger snabbare lekar är generellt bättre, så länge som de inte kan bli nedsegade av motståndarens strategi.

Den poängen jag vill framhäva är att oavsett strategier så vann jag klart och tydligt över Jonas med två provinser. Jag hade en snabbare och enklare strategi, och även om Jonas använde smugglar-kortet för att kopiera min strategi så vann jag på ren snabbhet.

För att jag är bäst.

Single Post Navigation

Kommentera

