Casa Vincente

Att spela är att vinna i vardagen

Dominion seger ettusen och en!

Så har man återigen förnedrat Emil i kortspelet Dominion och därmed fått äran att inviga vår spelblogg med att gotta mig åt saken! Det är nämligen det som Casa Vincente är tillför: att besegra Emil. I spel.

Så vilka hemligheter ska man dela med sig av idag? Jag anar en fälla här – Emil är slugare än han ser ut och har nog en baktanke med den här bloggen. Pirat-Emil är ute efter att stjäla mina strategier!

Muahaha! Inte en chans. Allt jag kan säga är: Throneroom + Pirateship är en stark kombo. Så stark att extra actions är helt överflödiga. Istället plockade jag upp ett Chapel och kölhalade dödvikten. Det spelar inte ens någon roll vad de övriga korten på handen är för något – med ett piratskepp värt fyra mynt som kan spelas två gånger… equals Province, road to Victory.

Däckförtunning var temat för kvällen och kan vara mycket kraftfullt i rätt kombinationer. Men det gäller att hålla tungan rätt i mun. Du måste antingen göra det snabbt som attan, eller satsa på att gradvis förädla leken. Vinsten i köpkraft måste motsvara den tid du läger ned på att trimma leken. Poängen med att trimma ned leken är att man inte ska behöva vänta på att få dra de där superkorten igen. Istället för att köpa en massa nya kort hela tiden så vårdar du det du har till perfektion. Men, vad många glömmer när de upptäcker glädjen i sålla bland korten och börjar trimma leken i varje spel är att strategin aldrig är kraftfullare än de kort du får kvar! Många gånger är det minst lika bra att cirkulera korten med Cellar eller liknande. Ett diskret sätt att hålla uppe cirkulationen i leken är att köpa ett stark actionkort och sedan endast kort som ger minst +1 card, +1 action. Aj fan. Där släppte jag ifrån mig en guldklimp. GE TILLBAKA OR I GET A SEAHAG FOR YOUR A**!

Single Post Navigation

Kommentera

